ساندویچ پنل

همه چیز درباره ساختمان های پیش ساخته یا مدولار

همه چیز درباره ساختمان های پیش ساخته یا مدولار

ساختمان های پیش ساخته و مدولار، ساختمان هایی ایمن، مقاوم، مقرون به صرفه و با بهره وری انرژی بالا هستند. این ساختمان‌ها علاوه بر دقت ساخت، سادگی مونتاژ در كوتاه‌ترین زمان و سهولت نگهداری، محیط كار و زندگی راحتی برای بهره بردار فراهم می‌كنند

به دلایل بسیار متعدد و منطقی امروزه خانه‌ پیش ساخته ویلایی در دنیا و ایران بسیار مطرح بوده و جایگاه زیادی در این زمینه در جذب افراد خوش ذوق و ترغیب آنان جهت خرید و استفاده از این سیستم را به وجود آورده است. خانه پیش ساخته ویلایی را میتوان به هر شكل، طرح، نقشه و اندازه درخواستی، در یك، دو و سه طبقه اجرا نمود. از قابلیت‌های مثبت منحصر به فرد، خانه‌های پیش ساخته ویلایی، مزیت دستیابی بسیار سریع و فوری، پس از اقدام به خرید می‌باشد.

ساختمان های پیش ساخته و مدولار

زمان مورد نیاز جهت تولید و اجرا به عنوان مثال برای یك خانه ویلایی 150 متر مربعی، حداكثر یك ماه می‌باشد، در صورتی كه زمان مورد نیاز جهت ساخت به روش سنتی و مصالح ساختمانی، حداقل 6 ماه الی یك سال برآورد می‌گرددبه علت استفاده از ضخامت كم در دیواره‌های ساندویچ پانل در پیرامون و دیواره‌های داخلی، فضای مفید قابل استفاده به میزان حداقل 20 درصد افزایش میابد و از فضای داخلی استفاده بهینه‌تری میسر می‌گردد و همچنین با تغییرات اندكی، فضای زیبا، بادوام و مطبوعی را متناسب با كاربری آن‌ها تأمین می‌كنند.

طراحی مدولار اجزای ساختمان كه قابلیت مونتاژ و تركیب‌های متنوع و مكرر را دارند، انعطاف پذیری بالایی در تأمین نیازمندی‌های مختلف كارفرمایان فراهم می‌آورد

تیم تحقیق و توسعه سازه پوشش ماموت با استفاده از جدیدترین نوآوری‌های صنعت ساختمان در تمامی فرآیندهای ساخت، راه حلی سازگار با محیط زیست ارائه می‌دهد. سازه پوشش ماموت در زمینه بهینه سازی و مدیریت مصالحو انرژی به موفقیت‌های چشم گیری دست یافته است. ساختمان‌های پیش ساخته و مدولار سازه پوشش ماموت بر مبنای نیاز كاربردی، شرایط اقلیمی و مطابق با بودجه هر كارفرما طراحی می‌شوند و در عین حال قابلیت تولید انبوه و صنعتی آنها را نیز دارا می‌باشد.

ساختمان های مدولار یا خانه های پیش ساخته چه ویژگی‌هایی دارند؟

  • ساخته شده در كارخانه

ساختمان‌های پیش ساخته كه در كارخانه ساخته می‌شوند، در واقع داخل كارخانه محصور شده و از تأثیرات آب و هوا بر روی آن‌ها جلوگیری خواهد شد و همچنین مصالح مورد استفاده برای ساخت ساختمان مدولار تحت شرایط آب و هوایی كنترل شده نگهداری می‌شوند.

  • قابلیت تنظیم ساختمان‌های پیش ساخته

ساختمان‌های مدولار یا پیش ساخته را می‌توان سفارشی طراحی كرد و محل قرارگیری بخش‌های مختلف ساختمان، دیوارها، تعداد ورودی‌ها و خروجی‌ها را انتخاب كرد.

  • قابلیت جا به جایی

ساختمان‌های پیش ساخته می‌توانند انعطاف پذیر باشند و به راحتی جا به جا شوند. حتی امكان دائمی بودن آن‌ها نیز وجود دارد. بنابراین می‌توانند برای محل‌هایی كه اسكان در آنجا به صورت دائم نیست، گزینه مناسبی باشند.

خانه های پیش ساخته ی ویلایی

  • ساختمان‌ پیش ساخته، حامی محیط زیست

به دلیل اینكه فرایند ساخت خانه پیش ساخته از قبل پیش بینی و تعیین شده است، بنابراین ضایعات كمتری در حین ساخت تولید می‌كنند و نسبت به ساختمان‌های ساخته شده با مصالح سنتی، زمان كمتری را در حین اجرا به خود اختصاص می‌دهند. به دلیل انعطاف پذیر بودن این ساختمان‌ها، هر زمان كه نیازی به آن‌ها نباشد، می‌توانند به مكانی دیگر جا به جا شده و مصارف دیگری داشته باشند.

  • توسعه ساختمان‌های پیش ساخته

در صورتیكه بعد از اجرای پروژه، تصمیم به گسترش واحدهای ساختمان داشته باشید، برخلاف ساختمان‌های سنتی می‌توانید به راحتی به واحدهای ساختمان اضافه كرده و یا آن را گسترش دهید.

  • سالم و ایمن

به دلیل اینكه این ساختمان‌ها می‌توانند داخل كارخانه ساخته شوند، افراد در معرض خطرات احتمالی در محل قرار نگرفته و امنیت بیشتری خواهند داشت.

ساختمان های پیش ساخته پانلی

ساختمان های پیش ساخته یا مدولار پانلی از مصالح پیش ساخته‌ ساندویچ پانل‌ها ساخته می‌شوند كه امروزه به عنوان مصالح مدرن محبوبیت ویژه‌ای در بین سازندگان به خود اختصاص داده‌اند. ساندویچ پانل‌ها به دلیل خاصیت عایق و وزن كمتری كه دارند باعث می‌شوند سازه های پیش ساخته در برابر رطوبت و حرارت تا حد زیادی عایق باشند و به دلیل خاصیت جا به جایی كه دارند، از وزن كمتری برخوردار باشند.

ساختمان های پیش ساخته پانلی

در ساخت ساختمان های پیش ساخته پانلی اغلب از ساندویچ پانل دیواری، ساندویچ پانل سقفی، ساندویچ پانل اتاق تمیز، ساندویچ پانل سردخانه ای استفاده می‌شود كه هر یك می‌توانند با پوشش ورق‌های آلوزینك، گالوانیزه و یا آلومینیوم باشند. انتخاب نوع ساندویچ پانل و توجه به نكات مهم در خرید ساندویچ پانل فاكتور مهمی در كیفیت ساختمان پیش ساخته شماست. از آنجایی كه ساندویچ پانل‌ها می‌توانند با ضخامت‌های مختلف و همچنین ضخامت رنگ مختلفی تولید شوند، توجه به ویژگی‌های ساندویچ پانل در ساخت ساختمان اهمیت بسیاری دارد.

مزایای ساختمان‌های پیش ساخته پانلی

این نوع ساختمان‌ها به دلیل مزایا و ویژگی‌های منحصر به فردی كه نسبت به ساختمان‌های سنتی دارند، انتخاب بسیاری از سازندگان در حوزه ساخت و ساز هستند. مزایای آن‌ها عبارتند از:

  • عایق مناسب در شرایط آب و هوایی گرم و سرد
  • صرفه جویی در انرژی
  • هزینه مقرون به صرفه
  • امكان ایجاد تغییرات در نقشه داخلی
  • نصبو اجرای سریع نسبت به ساختمان‌های سنتی
  • قابلیت استفاده از ساختمان در محلی دیگر
  • سازگار با هر گونه شرایط آب و هوایی

به طور كل ساختمان‌های پیش ساخته یا مدولار اغلب در محل‌هایی كاربرد دارند كه سرعت در اجرا و هزینه كمتر در اولویت سازندگان می‌باشد و همچنین جا به جایی سازه اهمیت داشته باشد. ساختمان‌ مدولار می‌تواند با هر نوع مصالحی در محل اجرا شود اما ساختمان پانلی از پركاربردترین مصالح پیش ساخته در ساخت این نوع سازه‌ها است.

ارسال نظر برای این مطلب اولین نفری باشید که نظر می‌دهید.