ساندویچ پنل

بهترین پوشش برای سقف سوله ها چیست؟

بهترین پوشش برای سقف سوله ها چیست؟

سوله ها نوعی از سازه‌های فلزی شیب دار و مثلثی شكل هستند كه به دلیل داشتن محیطی بدون ستون میانی و بزرگ در صنعت ساخت و ساز بسیار كاربردی می‌باشند. یكی از دلایل محبوبیت سوله ها هزینه كمتر آن‌ها نسبت به یك ساختمان است كه در بسیاری از صنایع با توجه به شرایط آب و هوای منطقه می‌توانند گزینه مقرون به صرفه‌ای باشند. در ادامه با مطلب بهترین پوشش برای سقف سوله ها چیست همراه ما باشید

امروزه سوله‌ها یكی از اركان اصلی در ساخت كارگاه‌ها و كارخانجات هستند كه با توجه به نوع و كاربردشان می‌توانند طراحی متفاوتی داشته باشند. بیشترین كاربرد سوله ها، در سازه های صنعتی است كه با توجه به پیشرفت تكنولوژی و صنعت سوله سازی، كاربردهای آن‌ها افزایش پیدا كرد، به طوریكه می‌توان گفت امروزه كارخانه و یا كارگاهی را نمی‌بینید كه از یك یا چند سوله تشكیل نشده باشد.

بهترین پوشش برای سقف سوله ها چیست؟

بیشترین كاربرد سوله ها در ساخت كارخانجات، كارگاه‌های صنعتی و تعمیرگاه‌ها، انواع انبار، سالن‌های ورزشی، پاركینگ مجتمع‌ها، سالن‌های سمینار و همایش، مرغداری‌ها و … می‌باشد كه طبق نوع آن‌ها از اجزای مختلف و ابعاد متفاوتی تشكیل شده‌اند.

برای ساخت یك سوله مقاوم، انتخاب متریال و قطعات تشكیل دهنده آن حائز اهمیت است كه یكی از این اجزا پوششی است كه سقف و دیوارهای یك سوله را پوشش می‌دهد. از آنجایی كه اغلب سوله ها جهت نگهداری محصولاتی خاص مورداستفاده قرار می‌گیرند، مقاومت سوله و اینكه عایق مناسبی در برابر نفوذ رطوبت و یا گرد و غبار باشد اهمیت دارد، بنابراین نوع پوشش سوله یكی از نكاتی است كه باید هنگام ساخت به آن توجه شود.

مزایای سوله‌ها در صنعت ساخت و ساز

وزن كم سوله

یكی از ویژگی‌های منحصر به فرد سوله‌ها، وزن كمتر آن‌هاست كه دلیل آن عناصر و قطعات سبك در آن‌ها و البته مقاوم می‌باشد. به همین دلیل، ساخت و اجرای سوله‌ها زمان زیادی به خود اختصاص نداده و برای سازندگان راحت‌تر خواهد بود در نتیجه هزینه كمتری را نیز شامل می‌شوند.

طول عمر بالا

این نوع سازه‌ها به دلیل نوع مصالحی كه در آن‌ها استفاده می‌شود، دارای كیفیت بالایی هستند، بنابراین در برابر انواع حوادث طبیعی و شرایط مختلف آب و هوایی مقاومت بهتری دارند و مدت بیشتری عمر می‌كنند.

وسیع بودن سوله ها

این نوع سازه‌ها علاوه بر سبك بودن و طول عمر بالا، می‌توانند با وسعت زیادی ساخته شوند و فضای بیشتری را نسبت به ساختمان‌های سنگین در اختیار شما قرار دهند كه حتی بتوانید عملیات حمل و نقل را درون سازه هم انجام دهید.

نوع پوشش سوله‌ها چیست؟

امروزه سرعت در ساخت و مقرون به صرفه بودن هرگونه سازه‌ای كه با كاربری انبار جهت ذخیره کردن انواع محصولات مانند : کشاورزی، مواد غذایی، لبنی، دارویی، بهداشتی، سلولزی، شیمیایی، صنعتی، نظامی و یا نگهداری تجهیزات، دستگاه‌ها و ابزارآلات صنعتی و … استفاده می‌شود، بسیار حائز اهمیت است از آنجا كه ساخت و بنا كردن چنین سازه‌هایی عموما با استفاده از سوله‌های فلزی انجام می‌شود.

لذا استفاده از روش‌هایی كه ضمن رعایت استانداردهای لازم، باعث سبك‌تر كردن وزن سوله و سرعت در اتمام كار گردد كه نهایتا به اقتصادی‌تر شدن ساخت سوله كمك قابل توجهی می‌كند، توسط كارفرمایان، طراحان و مجریان مورد تایید قرار می‌گیرد.

بهترین پوشش برای سقف سوله ها چیست؟

بهترین متریال جهت پوشش دیوارها و سقف سوله، ساندویچ پانل است. بدیهی است استفاده از ساندویچ پانل در پوشش دیوارها و سقف سوله ها بسیار سبك‌تر از استفاده از مصالح ساختمانی مانند آجر یا بتن می‌باشد، همچنین با توجه به اینكه ساندویچ پانل‌ها مصالحی هستند که در برابر حشرات و موجودات موذی و نیز امكان رشد قارچ و باكتری‌ها بسیار مقاوم می‌باشند و از نفوذ و رشد آن‌ها به داخل سازه به طرز قابل توجهی جلوگیری می‌کنند، رویكرد استفاده از ساندویچ پانل‌ها در پوشش دیوارها و سقف سوله‌ها همگانی شده است .

استفاده از ساندویچ پانل‌های دیواری به جای مصالح سنتی، علیرغم بالا بردن استانداردهای بهداشتی، باعث افزایش استفاده بهینه از فضاهای موجود و همچنین قفسه بندی‌های انبار می‌گردد و ساختار ساندویچ پانل باعث محفوظ ماندن کالاها از شرایط بد آب و هوایی مانند برف و باران، سرما و گرما و باد و بوران می‌شود.

شایان ذكر است، شركت سازه پوشش ماموت قابلیت تولید ساندویچ پانل‌های مخصوص انبارهایی با قابلیت استریل شدن و كاملا بهداشتی را در طرح پانل‌های دیواری به صورت دورو صاف جهت جلوگیری از رشد باكتری دارد. همچنین سوله‌هایی با كاربری‌های مختلف منجمله: سالن‌های ورزشی، فروشگاه‌ها، تعمیرگاه، تالارها، ‌كارخانجات و كارگاه‌های صنعتی، آشیانه‌های هواپیما، مرغداری و دامداری‌ها، پاركینگ‌ها و… را می‌توان با ساندویچ پانل‌ دیواری و ساندویچ پانل سقفی سازه پوشش ماموت پوشش داد.

در حین ساخت سوله به چه نكاتی باید توجه كرد؟

محل قرارگیری سوله و شرایط منطقه، یكی از مهم‌ترین مواردی است كه باید قبل از ساخت سوله به آن توجه كافی شود. از آنجایی كه ساخت و طراحی سوله‌ها كاملا تخصصی بوده و نیازمند دانش كافی می‌باشد، باید توسط متخصصین در این حوزه انجام شود تا از خسارات جبران ناپذیر در آینده جلوگیری شود. سایر نكات مهمی كه لازم است در حین اجرای ساخت سوله‌ها مورد توجه قرار بگیرند عبارتند از:

  • انتخاب پوشش مناسب برای دیوارها و سقف (ساندویچ پانل یكی از پركاربردترین مصالح پیش ساخته در این زمینه است)
  • درصد شیب سقف سوله
  • ارتقاع دیوارها

ساخت انواع سوله، با اینكه از مزایای بسیاری نسبت به ساختمان‌ها و مصالح سنتی دارد، اگر از متریال و مصالح مناسب ساخت یك سوله استفاده نشود، ممكن است خسارات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. بنابراین بهتر است قبل از هرگونه اقدامی جهت ساخت انواع سوله، با متخصصین در این حوزه مشورت كرده و مشاوره‌های لازم را جهت اجرای پروژه دریافت كنید.

ارسال نظر برای این مطلب اولین نفری باشید که نظر می‌دهید.