کانکس

کانکس مسکونی چیست؟

کانکس مسکونی چیست؟

كانكس مسكونی یا سازه‌های پیش ساخته یكی از انواع كانكس هستند كه با هدف اسكان موقت مورد استفاده قرار می‌گیرند. كانكس های مسكونی این قابلیت را دارند تا مانند خانه‌های سنتی كاملا تجهیز شوند و در انواع شرایط مختلف آب و هوایی دچار هیچ گونه آسیب نشده و ایمن باشند.

این سازه‌های پرطرفدار مانند هر سازه‌ای كه می‌توانند جایگزین موارد مشابه و سنتی باشند، ملزم به رعایت اصولی در فرایند حفظ و نگهداری هستند كه اگر به درستی انجام نشوند ممكن است طول عمر كانكس را كاهش دهند.

كانكس‌ مسكونی می‌تواند مانند هر خانه‌ای از بخش‌های مختلفی مانند اتاق خواب، آشپزخانه، حمام و … تشكیل شود و شامل امكاناتی نظیر سیستم گرمایشی و سرمایشی، تجهیزات برقی و … باشد. تمامی این موارد به سفارش مشتری بر روی محصول كانكس مسكونی قابل پیاده سازی است و به محیط و ابعاد سازه نیز بستگی دارد.

جهت آشنایی بیشتر با ساندویچ پانل وارد لینک روبرو شوید: ساندویچ پانل

کانکس مسکونی اسكلت كانكس مسكونی اغلب از پروفیل فولادی و تیرآهن می‌باشد و بدنه آن از ساندویچ پانل با ورق گالوانیزه می‌باشد و در واقع می‌تواند به واسطه ساندویچ پانل استفاده شده در بدنه، عایق حرارتی و رطوبتی نیز باشد.

كانكس مسكونی چه كاربردهایی دارد؟

كانكس های مسكونی كاربردهای متنوعی با توجه به نیاز و محیط استقرار دارند. می‌توانید از این نوع كانكس ها به عنوان ویلای پیش ساخته مستقر در یك باغ استفاده كنید و سازه خود را بسیار سریع‌تر و كم هزینه‌تر از ساختمان‌های سنتی پیاده سازی كنید. از كانكس مسكونی می‌توان در انواع پروژه‌های عمرانی و ساختمانی و یا معادن خارج از شهر استفاده بهینه كرد و به راحتی محل اسكان كاركنان را در محل پروژه ایجاد كنیم.

كانكس مسكونی می‌تواند یكی از بهترین گزینه‌ها جهت اسكان افرادی باشد كه در شرایط بحران، سیل و زلزله و … بوده‌اند. امروزه در مجتمع‌ها و اماكن مسكونی، از كانكس‌ها جهت اسكان سرایدار ساختمان نیز استفاده می‌شود.

جهت آشنایی بیشتر با ساندویچ پانل دیواری وارد لینک روبرو شوید: ساندویچ پانل دیواری

كانكس مسكونی چه مزایایی دارد؟

یكی از دلایلی كه كانكس مسكونی را در بین بسیاری از افراد محبوب كرده است، قابلیت جا به جایی می‌باشد. شما می‌توانید به راحتی این نوع كانكس را بدون اینكه آسیبی به آن وارد شود، جا به جا كنید.

از آنجایی كه ساخت و ساز به روش سنتی، هزینه و زمان بسیاری را شامل می‌شود و به دنبال خود محدودیت‌های زیادی به همراه دارد، استفاده از كانكس مسكونی بسیار رایج شده و در گذر زمان مجهزتر شده است. شما برای استفاده از كانكس مسكونی در هزینه و زمان ساخت و ساز بسیار صرفه جویی خواهید كرد چرا كه متریال مورداستفاده در كانكس مسكونی كم هزینه‌تر و مقرون به صرفه می‌باشد.

سرعت اجرا و نصب كانكس مسكونی، نسبت به مراحل ساخت و ساز یك بنا به روش سنتی، سریع‌تر می‌باشد و دیگر نیازی نیست بابت كارگران و انبار كردن انواع مصالح سنتی هزینه‌هایی را پرداخت كنید. یكی دیگر از مزیت‌هایی كه كانكس مسكونی دارد این است اگر در هر زمانی به كانكس خود احتیاج نداشتید، می‌توانید آن را به عنوان كانكس مسكونی دست دوم نیز بفروشید.

مشخصات كانكس مسكونی سازه پوشش ماموت

شاسی: شاسی كف كانكس اسكیددار  از  تیرآهن IPE 180 ( 2 عدد ) به همراه کلاف دور کف از ورق خم شده با مقطع نبشی از فولاد مخصوص با استحکام بالا این نوع كانكس احتیاج به فونداسیون ندارد. رنگ شاسی و اسكلت بندی كانكس‌ها از نوع اپوكسی می‌باشد.

کانکس مسکونی

دیوارها: دیوارها از ساندویچ پانل به ضخامت 40 میلیمتر، با دو رو ورق روكش شده توسط آلیاژ با رنگ پخته كوره‌ای (25 میكرون سوپر پلی استر از رو و پرایمر مخصوص از زیر) و با عایق پلی اورتان بایر آلمان با دانستیه 2±40 كیلوگرم بر متر مكعب ساخته شده است.

سقف: سقف از ساندویچ پانل به ضخامت 50 میلیمتر با دورو ورق پیش رنگ شده خارجی كه مناسب با هر شرایط آب و هوایی می‌باشد ورق آلوزینک پیش رنگ شده با عایق پلی اورتان بایر آلمان ساخته شده است. جهت تقویت بیشتر سقف ناودانی‌های آهنی سر هر درز دوخت ورق پانل از داخل قرار گرفته است.

كف: كف اتاق  شامل ساندویچ پانل به ضخامت 50 میلیمتر و از رو تخته چند لایه به ضخامت 12 میلیمتر و با پوشش كفپوش PVC.

پنجره‌ها: دارای 2 عدد پنجره UPVC یك متری دارای توری ، پرده لوردراپه و میل پرده می‌باشد.

درب: درب یک لنگه بیرونی از ساندویچ پانل 40 میلیمتر (استاندارد سازه پوشش ماموت) به همراه لولا، دستگیره و قفل سوئیچی 1 عدد.

برق كشی: برق كشی كانكس‌ها شامل مسیر سیم كشی روشنایی و پریز به صورت روی كار و داخل داكت P.V.C  اجرا می‌شود.

جهت آشنایی بیشتر با ساندویچ پانل سردخانه ای وارد لینک روبرو شوید: ساندویچ پانل سردخانه ای

تجهیزات كانكس: دارای 1 عدد دریچه کولر گازی

در سازه پوشش ماموت مشاوره، طراحی و امكان ساخت كانكس مسكونی، مطابق با نیاز مشتریان با كیفیتی بی نظیر و استفاده از متریال و مصالح بسیار با كیفیت، اجرای دكوراسیون داخلی و بیرونی شیك و لوكس فراهم است. مفتخر هستیم كه نام سازه پوشش ماموت در ایران، تداعی كننده شركتی است كه سالهاست پیشگام در ساخت بهترین كانكس ها می‌باشد.

ارسال نظر برای این مطلب اولین نفری باشید که نظر می‌دهید.