ساندویچ پنل

نحوه نصب و اجرای ساندویچ پانل سقفی

نحوه نصب و اجرای ساندویچ پانل سقفی

همانطور که مستحضر هستید پیش از خرید ساندویچ پانل میبایست اطلاعات کافی درباره نحوه نصب و اجرای آن داشته باشید که بوسیله آن بتوانید بهترین گزینه از محصولات خانواده ساندویچ پانل را انتخاب نمایید. پیش از هر اقدامی این مجموعه با داشتن کادری مجرب و با اتکا به دانش فنی و مهندسی، اطلاعات کافی از محصولات تولیدی این شرکت را در اختیار شما قرار داده و با توجه به کاربری فضای مورد نظر شما اقدام به برآورد اولیه از مقادیر مورد نیاز برای پروژه شما خواهد نمود، که پس از بررسی کارفرما و تایید ایشان تیم طراحی وارد فاز عملیاتی شده و به دلیل تسریع در زمان ساخت برخی از جزییات به صورت شاپ دراوینگ Drawing Shop توسط واحد مهندسی با نرم افزار AUTO CAD تهیه و به واحد تولید ارجاع می‌شود .

منظور از شاپ دراوینگ، نقشه‌هایی است که پیش از تولید ساندویچ پانل ها تهیه و در آن مشخصات پانل‌های تولیدی، سایز و ابعاد، طول و تعداد، جانمایی آن‌ها برروی نما و متریال مصرفی می‌باشد، این نقشه‌ها را از روی نقشه‌های سازه تهیه و پس از تایید مشاور کارفرما و یا ناظر ایشان جهت تولید به کارخانه ارسال می‌نمایند. عملیات نصب ساندویچ پانل از لحاظ زمانی بسیار سریع نصب شده و در مدت زمان کوتاهی پروژه آماده بهره برداری می‌گردد .

ساندویچ پانل‌ سقفی در موازات شیب سقف و بر روی پروفیل‌های سقفی (Purline) بوسیله پیچ سرمته گالوانیزه واشردار نصب شده و به دلیل مقطع تولیدی كه دارند (بصورت ذوزنقه ای شکل و گام دار) و کاملا آب بند نصب می‌گردند .

ساندویچ پانل چیست؟

ساندویچ پانل به مصالحی گفته می‌شود که به صورت ساندویچ ( لایه ای ) تولید می‌شود که لایه‌های بیرونی از جنس ورق فلزی ( گالوانیزه، آلوزینك و یا آلومینیوم) تشكیل شده و همچنین دارای یک هسته از جنس فوم پلی یورتان است که با دانسیته های مختلف در بین دو لایه ورق، تزریق می‌شود.

از این نوع متریال جهت پوشاندن سقف‌ها و دیوارهای سالن‌های صنعتی، کارخانه‌ها، سالن‌های تولید، انبارها، ساختمان‌های پیش ساخته، کانکس، سردخانه‌ها، ‌اتاق‌های تمیز، اتاق‌های سردخانه‌ای، کمپ و اسکان‌های موقت و … استفاده می‌شود.

ساندویچ پانل ها، نسبت به متریال‌های مشابه در خصوص پوشش، از لحاظ سبک بودن و عایق بودن بهترین متریال در نوع خود هستند. این محصول علاوه بر وزن کم و سرعت در اجرا نسبت به مصالح دیگر مقرون به صرفه‌تر بوده و تمامی استانداردهای ذخیره سازی انرژی را رعایت می‌نماید. فرم ذوزقه‌ای شکل ساندویچ پانل سقفی و ایجاد اورلپ برروی یکدیگر باعث آب بندی کامل آن می‌شود و نیازی به آب بندی آن نیست و صرفا با پیچ مخصوص واشردار آب بند خواهد شد.

ساندویچ پانل سقفی

از ساندویچ پانل های سقفی به منظور پوشش سقف‌های سوله‌های صنعتی، كشاورزی، انبارها،‌ کارخانجات و دیگر سقف‌ها استفاده می‌شود. ساندویچ پانل سقفی علاوه بر پوشش سقف و آب بند نمودن آن باعث ایجاد عایق حرارتی و برودتی شده و سهولت در اجرا و نصب آسان و از همه مهمتر زمان کم در اجرای این محصول باعث شده که توجه بسیاری از کارخانجات‌، شرکت‌ها و مدیران آنها را به خود جلب نماید.

نحوه نصب ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل های سقفی میبایست به گونه‌ای طراحی و تولید شوند تا در مقابل عوامل مختلفی از جمله نور
خورشید، برف و باران، رطوبت و شرایط خاص جوی مقاوم باشند. از آنجا كه ساندویچ پانل‌های سقفی با ضریب هدایت حرارتی بسیار پایین، بهترین راهکار برای مدیریت انرژی در فضا های بسته می‌باشند یكی از مهم‌ترین عوامل در انتخاب نوع و ضخامت آن‌ها، شرایط آب و هوایی منطقه‌ای است.

با پیشرفت تكنولوژی، امكان تولید ساندویچ پانل در رنگ‌های مختلف فراهم شده كه به زیبایی سازه‌ها، كمك شایانی نموده است و باعث شده كه این محصول مورد استقبال مهندسین معمار قرار بگیرد. در شرکت سازه پوشش ماموت ساندویچ پانل‌های سقفی با طرح شادولاین ذوزنقه‌ای در سطح ورق بیرونی تولید می‌گردند، همچنین این شرکت تنها تولیدکننده ساندویچ پانل‌های سقفی با قابلیت ایجاد اورلپ چپ و راست می‌باشد. عرض ثابت ساندویچ پانل‌های سقفی 07/1 متر  و عرض مفید 1 متر می‌باشد. همپوشانی عالی این نوع ساندویچ پانل‌های سازه پوشش ماموت به گونه‌ای است كه باعث آب بندی كامل و زیبایی سطح سازه می‌گردد.

نصب ساندویچ پانل سقفی

همانطور که مستحضر هستید پیش از خرید ساندویچ پانل میبایست اطلاعات کافی درباره نحوه نصب و اجرای آن داشته باشید که بوسیله آن بتوانید بهترین گزینه از محصولات خانواده ساندویچ پانل را انتخاب نمایید. پیش از هر اقدامی این مجموعه با داشتن کادری مجرب و با اتکا به دانش فنی و مهندسی، اطلاعات کافی از محصولات تولیدی این شرکت را در اختیار شما قرار داده و با توجه به کاربری فضای مورد نظر شما اقدام به برآورد اولیه از مقادیر مورد نیاز برای پروژه شما خواهد نمود، که پس از بررسی کارفرما و تایید ایشان تیم طراحی وارد فاز عملیاتی شده و به دلیل تسریع در زمان ساخت برخی از جزییات به صورت شاپ دراوینگ Drawing Shop  توسط واحد مهندسی با نرم افزار AUTO CAD تهیه و به واحد تولید ارجاع می‌شود.

نحوه نصب ساندویچ پانل سقفی

منظور از شاپ دراوینگ، نقشه‌هایی است که پیش از تولید ساندویچ پانل‌ها تهیه و در آن مشخصات پانل‌های
تولیدی، سایز و ابعاد، طول و تعداد، جانمایی آن‌ها برروی نما و متریال مصرفی می‌باشد، این نقشه‌ها را از روی نقشه‌های سازه تهیه و پس از تایید مشاور کارفرما و یا ناظر ایشان جهت تولید به کارخانه ارسال می‌نمایند. عملیات نصب ساندویچ پانل از لحاظ زمانی بسیار سریع نصب شده و در مدت زمان کوتاهی پروژه آماده بهره برداری می‌گردد .

ساندویچ پانل‌های سقفی در موازات شیب سقف و بر روی پروفیل‌های سقفی (Purline) بوسیله پیچ سرمته گالوانیزه واشردار نصب شده و به دلیل مقطع تولیدی كه دارند (بصورت ذوزنقه ای شکل و گام دار) و کاملا آب بند نصب می‌گردند .

عملیات نصب فلاشینگ ها

فلاشینگ یا همان ورق رنگی با ضخامت پایین می‌باشد که جهت درزبندی و آب‌بندی کنج‌ها، اتصالات، اضلاع و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. مقاطع فلاشینگ‌ها در هر پروژه متفاوت است و براساس سازه مورد نظر طراحی و تولید می‌گردد. اتصال فلاشینگ‌ها به وسیله پرچ انجام می‌‌گیرد . ورق فلاشینگ به عنوان یک پوشش برای قسمت‌های خاصی از یك ساختمان مانند قرنیز پنجره‌ها، ‌لبه‌های دیوار، سقف‌های شیروانی و … مورد استفاده قرارداد می‌گیرد كه علاوه بر ایجاد زیبایی و مقاومت، پوشاندن درزهای باقیمانده از اتصال ساندویچ پانل‌های سقفی و یا دیواری را نیز باعث می‌شود.

فلاشینگ‌ها به گونه‌ای در محل اتصال دیوارها و سقف‌ها نصب می‌شوند كه ضمن پنهان كردن درز بین آنها به جلوگیری از نفوذ آب، هوابندی و غباربندی نیز كمك شایانی كنند. این پوشش‌ها، ‌بسته به نیاز طرح شده در نقشه‌های شارژ مرتبط با نصب ساندویچ پانل‌ها، با شکل‌ها و مقاطع مختلفی تولید می‌شوند. برای مثال فلاشینگ تاج به منظور پوشش فوقانی (خط الراس) پانل‌های سقفی، فلاشینگ زیرتاج جهت پوشش درز زیرین (خط القعر) پانل‌های سقفی، فلاشینگ‌های کنج و یا قاب جهت پوشش اتصال پانل‌ها و درزبندی آنها استفاده می‌شود.

نحوه نصب ساندویچ پانل سقفی

معمولا ورق‌های فلاشینگ از جنس ورق‌های ساندویچ پانل سفارش داده شده اعم از : گالوانیزه، آلوزینك و آلومینیوم پیش رنگ شده در ضخامت‌های 0.4 یا  0.5 میلیمتر هستند كه در انواع كاربری‌های متفاوت مانند: فلاشینگ‌های نما، فرم دار شادولاین، زیر تاج، تاج، فلاشینگ زاویه دار كنج، پله كانی، صاف و … تولید می‌شوند.

عملیات نصب گاتر (آبرو)

مفهوم گاتر یا همان آبرو، كانالی از جنس ورق و بصورت پیش ساخته است كه جهت جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی و سر ریز شده از روی سقف شیب دار به لوله‌های انتقال آب است كه این لوله‌ها وظیفه خروج و هدایت آب را به چاه و یا کانال‌های انتقال آب زمینی را بر عهده دارند. استفاده از گاتر بسیار حائز اهمیت است زیرا باعث می‌شود با هدایت صحیح آب، ضمن جلوگیری از نشت آب باران به دیوارها، از نشت رطوبت به فونداسیون نیز جلوگیری شود و استحكام سازه پایدار باقی بماند.

جهت تولید گاتر از ورق‌های گالوانیزه به ضخامت 2 میلی‌متر استفاده می‌شود، زیرا اتصال مقاطع گاتر در طول‌های بلند، نیاز به جوشکاری سرتاسری می‌باشد تا اتصال گاترها به هم بصورت کامل انجام شود. گاتر نیز همانند فلاشینگ دارای مقاطع مختلفی می‌باشد که بسته به نیاز پروژه در مقاطع و ابعاد مختلف قابل تولید است.

برای مشاوره تخصصی و سفارش ساندویچ پانل با کارشناسان سازه پوشش ماموت در ارتباط باشید.

ارسال نظر برای این مطلب اولین نفری باشید که نظر می‌دهید.