ساندویچ پنل

عوامل موثر بر قیمت ساندویچ پانل

عوامل موثر بر قیمت ساندویچ پانل

ساندویچ پانل‌ها امروزه از جمله محصولات پرمصرف در صنعت ساخت و ساز به شمار می‌روند كه به دلیل نوع كاربرد و ویژگی‌های منحصر به فردی كه دارند، موردتوجه بسیاری از سازندگان قرار گرفته‌اند. از آنجایی كه ساندویچ پانل‌ها جهت پوشش سقف و دیوار انواع سوله و ساختمان‌ها استفاده می‌شوند، كیفیت و مقاومت آن‌ها برای هر سازنده‌ای اهمیت ویژه‌ای دارد. بنابراین مشتریان قبل از سفارش و خرید ساندویچ پانل، نیاز به آگاهی لازم در خصوص ویژگی‌ها و كیفیت محصول دارند تا با اطمینان سفارش خود را ثبت كنند.
یكی دیگر از مواردی كه اغلب در فروش ساندویچ پانل تاثیرگذار خواهد بود، قیمت ساندویچ پانل می‌باشد كه سوال بسیاری از مشتریان قبل از خرید است. قیمت ساندویچ پانل وابسته به نوع پانل انتخابی مشتری، كیفیت، نوع ورق و … متغیر می‌باشد كه هنگام ثبت سفارش و ارزیابی نیازها و انتخاب مشتری، برآورد می‌شود.

موارد تاثیرگذار در قیمت ساندویچ پانل

نوع ورق و میزان پوشش گالوانیزه بر روی آن

نوع ورقی كه در تولید ساندویچ پانل استفاده می‌شود، می‌تواند در قیمت ساندویچ پانل تاثیرگذار باشد. آگاهی از نوع ورق پانل و اینكه توسط چه كارخانه‌ای و به همراه چه استانداردهایی تولید شده است، از فاكتورهای اولیه و مهم هنگام خرید ساندویچ پانل می‌باشد. همچنین اطلاع از ضخامت ورق‌ها می‌تواند به شما در تصمیم گیری به لحاظ كیفیت كمك بسیاری كند.
میزان پوشش گالوانیزه بر روی ورق ساندویچ پانل نیز از جمله موارد مهمی است كه نه تنها در قیمت بلكه در كیفیت نیز موثر می‌باشد.

اغلب ساندویچ پانل‌هایی با قیمت بسیار پایین، از كیفیت ورق ایده آلی برخوردار نیستند و مقاومت كافی در مقابل عوامل طبیعی ندارند.
ورق‌های مورداستفاده در ساندویچ پانل‌های سازه پوشش  ماموت، ورق گالوانیزه، آلوزینك و ورق پلاستیسول می‌باشد كه هر یك با توجه به نوع ساندویچ پانل سفارشی، در تولید آن استفاده می‌شوند. در سازه پوشش ماموت، میزان پوشش Zn در ورق‌های گالوانیزه و همچنین میزان پوشش Zn, Al, Silicone در ورق‌های آلوزینک وارداتی، براساس بالاترین استانداردها و  معادل  120 gr/m2 می باشد. این در حالیست كه میزان پوشش Zn در ورق‌های گالوانیزه پانل‌های موجود در بازار بین 80 تا 90 گرم بر متر مربع است.

نوع ورق و میزان پوشش گالوانیزه بر روی آن

این یكی از تفاوت‌هایی است كه باعث شده ساندویچ پانل‌های سازه پوشش ماموت با طول عمر 2 برابری، ‌مقاومت بیشتر در برابر خوردگی و مقاومت بالا در برابر رنگ پریدگی، حرف اول كیفیت در كشور را بزنند.
سازه پوشش ماموت با رعایت بالاترین استانداردهای مرتبط و استفاده از بهترین ورق با كیفیت و مقاومت بالا، توانسته است حرف اول كیفیت در صنعت تولید انواع ساندویچ پانل در كشور را بزند و جایگاه ویژه‌ای در صنعت ساخت و ساز كشور به خود اختصاص دهد.

جهت آشنایی بیشتر با ساندویچ پانل اتاق تمیز وارد لینک روبرو شوید: ساندویچ پانل اتاق تمیز

جنس و ضخامت رنگ ورق

ورق‌های گالوانیزه، آلوزینك و … میبایست در فرایند پوشش دهی كویل كوتینگ قرار بگیرند. این نوع پوشش رنگ از نوع رزین سوپر پلی استر با دوام و پایداری بالا به ضخامت 25 میكرون ( 5 میكرون پرایمر +20 میكرون پوشش رویه) می‌باشد كه الزام پاس كردن تست‌های آزمایشگاهی مانند كنترل سختی رنگ بر اساس استاندارد  ASTM D3363 و آزمون سالت اسپری جهت تعیین مقاومت رنگ در برابر خوردگی بر اساس استاندارد ASTM B117 و … می باشد. این رنگ دوام و ثبات ظاهری بسیار بالایی دارد و همین امر موجب افزایش مقاومت در برابر UV ، مقاومت در برابر خوردگی و موارد شیمیایی در این محصول می‌گردد.
همچنین جهت چسبنگی بهتر، ‌پوششی به میزان 7 میكرون رنگ پرایمر از جنس اپوكسی بعنوان BACK COAT  با قابلیت فوم پذیر بودن در محل اتصال ورق با فوم پلی اورتان، انجام می‌شود.
این در حالیست كه جنس رنگ پانل‌های موجود در بازار از نوع پلی استر و نیز ضخامت میزان پوشش رنگ آنها بین 20 تا 23 میكرون متغیر است. این یكی از تفاوت‌هایی است كه باعث شده ساندویچ پانل‌های سازه پوشش ماموت با طول عمر 2 برابری، ‌مقاومت بیشتر در برابر خوردگی و مقاومت بالا در برابر رنگ پریدگی، حرف اول كیفیت در كشور را بزنند.

جهت آشنایی بیشتر با ساندویچ پانل سردخانه ای وارد لینک روبرو شوید: ساندویچ پانل سردخانه ای

كیفیت مواد اولیه فوم ساندویچ پانل

یكی از فاكتورهای مهم در تزریق فوم ساندویچ پانل، تزریق اصولی و یكنواخت فوم می‌باشد تا هوا به داخل آن نفوذ نكند و از هرگونه آسیب دیدگی و فرورفتگی در هنگام نصب و یا در طول زمان جلوگیری شود. رعایت نكردن اصول تزریق فوم در كیفیت آن و در نتیجه در قیمت ساندویچ پانل موثر است كه در صورت عدم توجه خسارات بسیاری را برای سازه شما به همراه خواهد داشت.
از آنجا كه برای تشكیل یك فوم پلی اورتان كه باعث عایق بندی یك ساندویچ پانل می‌شود، نیاز به تركیب مواد اولیه‌ای منجمله پلی یول، ایزوسیانات،‌ كاتالیزورها و دیگر افزودنی‌های تكمیل كننده فرآیند ساخت و گاز پنتان می‌باشد، بسیار حائز اهمیت است كه این مواد اولیه دارای چه كیفیت و ساخت كدام كارخانه و كشور باشند.

كیفیت مواد اولیه فوم ساندویچ پانل

زمانی كه پایه‌های اصلی تولید فوم پلی اورتان از متریالی با كیفیت پایین باشند، نهایتا باعث از دست رفتن خواص اصلی محصول نهایی می‌شوند. مواردی مانند ایجاد ترك و شكستن فوم، باد كردن ساندویچ پانل، منقبض شدن یا shrinkage  شدن فوم، جدا شدن فوم پلی اورتان از ورق و … همگی از نتایج استفاده از فوم با كیفیت پایین می‌باشد.

جهت آشنایی بیشتر با ساندویچ پانل سقفی وارد لینک روبرو شوید: ساندویچ پانل سقفی

نوع ساندویچ پانل

قیمت ساندویچ پانل با توجه به نوع آن متغیر است زیرا هر یك روند تولید و طراحی مختص به خود را دارند. سازه پوشش ماموت اكنون بیش از سه دهه می‌باشد كه در زمینه تولید انواع ساندویچ پانل دیواری، ساندویچ پانل سقفی، ساندویچ پانل سردخانه ای و پانل اتاق تمیز فعالیت مستمر دارد و توانسته به عنوان مجموعه‌ای پیشرو در خاورمیانه، با بهره‌گیری از تكنولوژی مدرن و نیروی كارآزموده، حضوری پررنگ در صنعت ساختمان داشته باشد.

  • ساندویچ پانل‌های سقفی میبایست به گونه‌ای طراحی و تولید شوند تا در مقابل عوامل مختلفی از جمله نور خورشید، برف و باران، رطوبت و شرایط خاص جوی مقاوم باشند. از آنجا كه ساندویچ پانل‌های سقفی با ضریب هدایت حرارتی بسیار پایین، بهترین راهکار برای مدیریت انرژی در فضاهای بسته می‌باشند یكی از مهم‌ترین عوامل در انتخاب نوع و ضخامت آن‌ها، شرایط آب و هوایی منطقه‌ای است.
  • ساندویچ پانل‌های دیواری نیز از دو لایه ورق تشكیل شده‌اند كه بین آن‌ها فوم پلی اورتان تزریق شده است و معمولا به جهت پوشش دیوارهای انواع سازه استفاده می‌شوند و برخلاف ساندویچ پانل سقفی دارای برآمدگی نیستند.
  • ساندویچ پانل اتاق تمیز نیز به دلیل سطح صافی كه دارد، از نفوذ هر گونه آلودگی و تجمع باكتری و میكروب جلوگیری می‌كند. در ساخت سردخانه و برای جلوگیری از هدررفت انرژی، تمام دیوارهای سردخانه، سقف و کف آن می‌بایست عایق شوند. نوع و ضخامت عایق تأثیر بسیار مهمی در جلوگیری از اتلاف انرژی و افزایش عمر سیستم برودتی و در نتیجه پیشگیری از فساد و خرابی مواد نگهداری شده دارد.
  • در نهایت با توجه به كاربرد و طراحی منحصر به فرد هر یك از ساندویچ پانل‌های سازه پوشش ماموت، قیمت آن‌ها متفاوت خواهد. سازه پوشش ماموت با ساخت ساندویچ پانل‌های ویژه سردخانه به همراه مشخصات فنی خاص و همچنین با توجه به امكانات بی نظیر، قادر به تولید انواع درب‌های سردخانه‌ای از جنس تمام فایبر گلاس نیز می‌باشد.

ابعاد و ضخامت ساندویچ پانل

یكی دیگر از عوامل موثر در قیمت ساندویچ پانل بدون شك ابعاد و ضخامت آن است كه رابطه مستقیمی با قیمت دارد. به عبارتی هر چه ابعاد سفارشی بزرگ‌تر باشد و ضخامت آن بیشتر، قیمت آن نیز افزایش پیدا می‌كند.
همانطور كه می‌دانید ساندویچ پانل‌ها از جمله مصالح بادوام و مقرون به صرفه هستند كه در مقایسه با مصالح سنتی، بهترین متریال در صنعت ساخت و ساز می‌باشند كه قیمت آن‌ها و در كل هزینه نصب و اجرا نسبت به مصالح مشابه بسیار كاهش می‌یابد.

جهت آشنایی بیشتر با ساندویچ پانل دیواری وارد لینک روبرو شوید: ساندویچ پانل دیواری

برای مشاوره تخصصی و سفارش ساندویچ پانل با کارشناسان سازه پوشش ماموت در ارتباط باشید.

ارسال نظر برای این مطلب اولین نفری باشید که نظر می‌دهید.