ساندویچ پنل

چطور طول عمر ساندويچ پانل را 2 برابر كنيم؟

چطور طول عمر ساندويچ پانل را 2 برابر كنيم؟

ساندویچ پانل‌ها از آن دسته مصالحی هستند كه با توجه به ویژگی‌های منحصر به فردی كه دارند، نسبت به سایر مصالح سنتی و پرهزینه، جایگاه ویژه‌ای در صنعت ساخت و ساز به خود اختصاص داده‌اند و مورد توجه بسیاری از سازندگان در دنیای ساختمان سازی و به ویژه طرفداران محیط زیست قرار گرفته‌اند. اگر جزو آن دسته از افراد هستید كه قصد خرید ساندویچ پانل را برای سازه خود دارید، نیاز است تا با توجه به ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی كه هر یك از انواع ساندویچ پانل‌ها دارند، محصول مناسبی را برای سازه خود با توجه به شرایط محیطی انتخاب كنید و اصول نگهداری صحیح را مطابق به نوع ساندویچ پانل رعایت نمایید تا سازه شما در مقابل بسیاری از حوادث طبیعی مقاوم باشد و طول عمر آن افزایش پیدا كند.

همانطور كه میدانید ساندویچ پانل‌ از 3 لایه تشكیل شده است، لایه‌های بیرونی از جنس ورق فلزی است ( گالوانیزه ، آلوزینك و یا آلومینیوم) تشكیل شده و همچنین داراییک هسته از جنس فوم پلی اورتان است که با دانسیته‌های مختلف در بین دو لایه ورق، تزریق می‌شود. انتخاب بالاترین كیفیت در هر یك از این لایه‌ها در طول عمر 2 برابری ساندویچ پانل تاثیر مستقیم دارند.

چطور طول عمر ساندويچ پانل را 2 برابر كنيم؟

با توجه به اینكه سرمایه گذاری زیادی برای ایجاد و بهره برداری یك سازه انجام می‌شود، لذا برای كارفرما بسیار ایده آل است كه طول عمر آن سازه بیشتر شود تا مدت زمان بهره برداری مفید نیز افزایش یابد و این هدف زمانی میسر می‌گردد كه  كه تك تك اجزای تشكیل دهنده ساندویچ پانل (ورق و نوع فوم) از مقاومت حداكثری برخوردار باشند.

طول عمر 2 برابری ساندویچ پانل می‌تواند جزو مواردی باشد كه موجب كاهش هزینه در بلند مدت می‌شود و دیگر نیاز به ساخت و ساز مجدد نخواهید داشت و از یك سازه به مدت چندین سال بیشتر استفاده بهینه خواهید نمود.

هنگام خرید ساندویچ پانل به چه مواردی دقت كنیم؟

زمانیكه قصد خرید ساندویچ پانل را برای سازه خود دارید، بدون شك اولین ذهنیت شما كیفیت ساندویچ پانل و قیمت ساندویچ پانل است. در خصوص كیفیت محصول خود حساس باشید و به جزئیات و مشخصات ساندویچ پانل خود مطابق با نوعی كه برای سازه خود انتخاب كرده‌اید، دقت كنید. قیمت ساندویچ پانل با توجه به كیفیت و نوع موادی كه در تولید آن استفاده می‌شود، ممكن است افزایش و یا كاهش یابد، بنابراین تنها به قیمت پایین توجه نكنید و آینده سازه خود را نیز در نظر بگیرید.

هنگام خرید ساندویچ پانل به چه مواردی دقت كنیم؟

به نوع ورق و میزان پوشش گالوانیزه / آلوزینك كه در ساندویچ پانل استفاده شده است بسیار توجه كنید. هر چقدر كیفیت ورق بالاتر باشد و اینكه میزان پوشش گالوانیزه/آلوزینك بیشتر باشد، قطعا ساندویچ پانل شما در مقابل بسیاری از موارد مانند پوسیدگی، خراشیدگی و … مقاوم‌تر خواهد بود.

جهت آشنایی بیشتر با ساندویچ پانل دیواری وارد لینک روبرو شوید: ساندویچ پانل دیواری

كیفیت و میزان ضخامت رنگ روی ورق‌های ساندویچ پانل، در طول عمر آن بسیار تاثیر گذار است. هر چه ساندویچ پانلی كه انتخاب می‌كنید از كیفیت و ضخامت رنگ بیشتری نسبت به سایر محصولات بازار برخوردار باشد، طول عمر بیشتری خواهد داشت و شما را به هدف خود نزدیكتر خواهد كرد.

نوع فوم عایق مورد استفاده در ساندویچ پانل نیز حائز اهمیت است. در صورتیكه از فوم كم كیفیت استفاده شود ‌ساندویچ پانل شما در بلند مدت حالت پوكی به خود می‌گیرد و در این صورت عایق بودن ساندویچ پانل شما از بین می‌رود. نكته مهم دیگر اینكه به گرید حریق فوم ساندویچ پانل بسیار دقت كنید تا حتما از نوع PIR  و گرید حریق B2 و كند سوز باشد تا در مواقعی كه آتش سوزی اتفاق میفتد، با كندكردن فرآیند سوختن باعث شود تا بتوانید عكس العمل مناسب‌تری در مقابل گسترش حریق از خود بروز دهید.

نصب، حفظ و نگهداری ساندویچ پانل در طول عمر آن تاثیرگذار است.

برای نصب ساندویچ پانل سازه خود از متخصصین و افراد باتجربه در این زمینه كمك بگیرید. زیرا در صورت هرگونه اشتباه در نصب و درزبندی پانل‌ها، باعث نفوذ رطوبت به داخل سازه می‌شود و به مرور زمان درصد پوسیدگی را افزایش می‌دهد.

نصب، حفظ و نگهداری ساندویچ پانل در طول عمر آن تاثیرگذار است.

با اینكه یك ساندویچ پانل می‌تواند عایق خوبی در برابر رطوبت و حرارت باشد، اما دور نگه داشتن این محصول از گرمای شدید و نور مستقیم خورشید می‌تواند كمك شایانی در طول عمر بیشتر آن كند. ساندویچ پانل‌ها در مقابل انواع مواد شیمیایی مقاوم هستند اما دور نگه داشتن آن‌ها از مواد شیمیایی نیز قدم مثبتی در جهت افزایش طول عمر است.

اصول حمل و نقل ساندویچ پانل از جمله مواردی است كه در جلوگیری از آسیب به ساندویچ پانل‌ها بسیار اهمیت دارد. هنگام خرید ساندویچ پانل و در نهایت نصب ساندویچ پانل، به نحوه حمل و نقل محصولات خود توجه كنید و از اینكه تمام اصول رعایت شده‌اند، اطمینان كافی حاصل كنید.

ساندویچ پانل‌های سازه پوشش ماموت با طول عمر 2 برابر

در سازه پوشش ماموت؛ با استفاده از ورق‌هایی با ضخامت 0.5 و از برترین كارخانه‌های تولیدی ورق‌های فولادی در كشور مطابق با استاندارد EN 10143 ، توانسته‌ایم بیشتر اعتماد مشتریان را جلب كنیم.

ساندویچ پانل‌های دنیای ماموت با طول عمر 2 برابر

  • در سازه پوشش ماموت؛ با استفاده از ورق‌هایی با ضخامت 0.5 و از برترین كارخانه‌های تولیدی ورق‌های فولادی در كشور مطابق با استاندارد EN 10143 ، توانسته‌ایم بیشتر اعتماد مشتریان را جلب كنیم.
  • میزان پوشش Zn در ورق‌های گالوانیزه براساس بالاترین استانداردها و معادل 120-130 gr/m2 و همچنین میزان پوشش Zn, Al, Silicone در ورق‌های آلوزینك وارداتی معادل 150-160 gr/m2 ، می‌باشد.
  • جنس پوشش رنگ بر روی ورق‌ها از نوع سوپر پلی استر HDPبا دوام بالا (High Durable Super (Polyester با ضخامت پوشش رنگ معادل 25-26 میكرون می‌باشد و الزام پاس كردن تست‌های آزمایشگاهی مانند: كنترل سختی رنگ بر اساس استاندارد ASTM D3363 و آزمون سالت اسپری جهت تعیین مقاومت رنگ در برابر خوردگی بر اساس استاندارد ASTM B117 و … در اولویت می‌باشد.
  • با استفاده از نسل جدید فوم‌های عایق پلی اورتان توانسته‌ایم مستحكم‌ترین عایق موجود در كشور را تولید كنیم و با تولید خلاقانه فوم‌های پلی ایزوسیونات PIR در گرید حریق B2 توانسته‌ایم كمترین میزان گسترش شعله و بیشتر مقاومت كندسوزی را خلق نماییم.

جهت آشنایی بیشتر با ساندویچ پانل اتاق تمیز وارد لینک روبرو شوید: ساندویچ پانل اتاق تمیز

سازه پوشش ماموت با استفاده از پیشرفته ترین خطوط پیوسته و تمام اتوماتیك با ظرفیت تولید متوسط 6.500.000 مترمربع در سال، به عنوان رهبر بازار در زمینه تولیدات انواع ساندویچ پانل در حال فعالیت است و توانسته علاوه بر پروژه‌های داخلی، موفق‌ترین تجربه‌های صادرات به کشورهای خاورمیانه را داشته باشد.

برای مشاوره تخصصی و سفارش ساندویچ پانل با کارشناسان سازه پوشش ماموت در ارتباط باشید.

ارسال نظر برای این مطلب اولین نفری باشید که نظر می‌دهید.